14 lipca 2012

Problemy z instalacją

Nie jest zagadką, że dobrze zainstalowana gra nie powinna sprawiać problemów. Błędy pojawiające się podczas instalacji często oznaczają to, że nie można skopiować jakiegoś pliku i od tego, co zrobimy z tym fantem może zależeć przykładowo późniejsze działanie gry. Czasami podczas instalacji gry lub jakiegokolwiek dodatku czy pakietu może pojawić się komunikat o tym, że nie można skopiować jakiegoś pliku. Masz do wyboru 3 opcje:

Możesz dać komputerowi spróbować skopiować plik raz jeszcze.
Możesz ignorować błąd. Wtedy problematyczny plik nie będzie skopiowany.
Możesz przerwać instalację.

W moim przypadku problem wystąpił z dodatkiem Kariera. Pozwoliłem, by program instalacyjny zignorował błąd i w rezultacie fartuchy dla dzieci nie miały tekstur, a stolik do sprzedaży wypieków nie miał siatki. Gdy przeinstalowywałem grę, to wystąpił problem z plikiem thumbnails i w rezultacie czego ikonki ciuchów, włosów, butów i akcesoriów muszą się ładować za każdym razem, gdy wejdę w ekran tworzenia sima.

Chyba nie trzeba przekonywać, że pozwolenie instalatorowi na pominięcie pliku nie jest dobrym pomysłem. Oczywiście w przypadku ikonek szkodliwość jest znikoma i stanowi jedynie małą niedogodność, ale gdyby np. skopiowaniu nie uległ plik FubllBuildx.package, w którym zachowane są tekstury, muzyka, siatki i inne rzeczy, bez których gra nie może działać? Lepiej nie ryzykować.

Gdy pojawi się komunikat o tym, że instalator nie może skopiować pliku, lepiej jest kilka razy spróbować ponowić próbę skopiowania pliku. Może na przykład wyjąć płytkę z napędu i włożyć ją z powrotem. Może „zaskoczy”. Jeśli po trzech nieudanych próbach komunikat nadal się pojawia, to najlepiej jest instalację przerwać i spróbować po ponownym uruchomieniu komputera zainstalować jeszcze raz.

Jeśli problem nadal występuje i pojawia się komunikat o niemożności skopiowania pliku, to zapisz nazwę tego pliku oraz jego ścieżkę (lokalizację na płytce) i zignoruj błąd. Rób tak za każdym razem, gdy pojawia się błąd po wcześniejszym upewnieniu się, że próby ponownego skopiowania pliku z płytki nie dały oczekiwanych rezultatów. Po pomyślnym zainstalowaniu gry wejdź w płytkę. W 'Moim Komputerze' kliknij na ikonkę gry prawym przyciskiem myszy i potem 'Otwórz'. Pojawi się zawartość płytki. Odszukaj plik, którego instalator nie mógł skopiować. Gdy znajdziesz plik, zaznacz go i odszukaj jego lokalizację w folderze, w którym zainstalowana jest gra.

Przykład:

Pojawił się komunikat o niemożności skopiowania pliku 'CasThumbnails.package'. Plik ten znajduje się na płytce w folderze 'Thumbnails'. Trzeba teraz znaleźć jego lokalizację w folderze z zainstalowaną grą. Jest nim: Electronic Arts/The Sims 3/Thumbnails. Zaznaczamy plik z płytki i przenosimy do jego lokalizacji w folderze z grą.

Jeśli podczas przenoszenia pliku pojawi się błąd o niemożności jego przeniesienia to znaczy, że płytka jest uszkodzona. W takim przypadku można spróbować złożyć reklamację w sklepie, w którym grę się kupiło. Konieczne jest posiadanie dowodu zakupu (paragonu) i powinno się wydrukować zarówno komunikat o błędzie podczas instalacji jak i ten, który pojawia się podczas kopiowania pliku z płytki do folderu z grą.

1 komentarz:

  1. Ja nigdy takiego problemu nie miałam z simsami. Natomiast z NFS takie miałam i wyjmowałam płytę przetarłam i szło dalej ;P.

    OdpowiedzUsuń

Komentarze wyłączone

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.